پ. آذر ۱۳ام, ۱۳۹۹

امکانات راه آهن استان هرمزگان کم است

بابک پارسا

به گزارش پایگاه خبری صدای گامبرون ، حسن ماسوری مدیرکل اداره راه آهن استان هرمزگان در جلسه با سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن ارائه عملکرد مثبت این اداره کل، بیشتر به بحث کمبودها پرداخت و بیشتر سخنانش از کمبودها بود ، ماسوری به خوبی این کمبودها را بیان کرد و الحق والانصاف هرمزگان چنین مدیرانی را نیاز دارد که قدرت مطالبه گری بالا داشته باشند و بتوانند همواره برای استان جذب اعتبار و امکانات داشته باشند .

حسن ماسوری مدیرکل اداره راه آهن استان هرمزگان در جلسه با سعید رسولی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، بیان کرد : ضمن خیرمقدم به دکتر سعید رسولی ، باعث افتخار است برای دومین بار میزبان ایشان هستم و امیدوارم با حضورشان برخی از کمبودها در راه آهن مرتفع گردد ، وی همچنین با خدا قوت به همکاران در راه اهن هرمزگان بیان کرد: این عزیزان با این شرایط سخت در حال تلاش شبانه روزی هستند برای ارتقاع و توسعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران.

ماسوری گفت : ۷۱۹ نفر نیروی انسانی در راه آهن هرمزگان مشغول به خدمت می باشند و قطعا تلاش این عزیزان رتبه اداره کل راه آهن استان هرمزگان را بالا برده است ، اما یک مسئله مهم در خصوص این عزیزان این است که ؛ پرداخت حقوق با تنوع نوع استخدام مختلف و نیاز به بازنگری دارد چرا که اعتقاد دارم بازنگری در این خصوص منجر به ایجاد انگیزه در بین پرسنل خواهدشد ، وی همچنین یادآور شد ؛
کمبود نیروهای پست های بازدید باید جبران گردد ، همچنین قریب به ۷۰ نفر از پرسنل هم در آستانه بازنشستگی قرار دارند که با بازنشست شدن این عزیزان باید نیروی انسانی جدید جایگزین گردد .

مدیرکل اداره راه آهن استان هرمزگان اظهار داشت : در بحث رفاه کارکنان باید توجه اساسی به نیروی انسانی داشته باشیم ، وی خاطرنشان کرد ؛ به دلیل حجم بالای کار و بالابردن بیلان کاری و بهبود عملکرد راه آهن استان هرمزگان، از کارهای عمرانی فاصله گرفته شده است ، و به همین دلیل
امکانات رفاهی کمی هم به مسافران و هم به پرسنل ارائه میگردد ، ماسوری ادامه داد ؟؛ سالن ورزشی راه آهن استان هرمزگان فرسوده است و تعطیل شده است ، پرسنل راه آهن استان هرمزگان باید
مانند همه استانها امکانات داشته باشند ، ضمن آنکه راه آهن در حال حاضر هیچگونه امکانات ورزشی ندارد ، همچنین ؛ خوابگاه ها این اداره کل در مناطق مختلف نیاز به تجهیز دارد که نیروهای مستقر بیشتری داشته باشیم .

این مقام مسئول گفت : در بحث حراست و به منظور بالا بردن ضریب امنیت لازم است دوربین های مداربسته در محوطه راه آهن نصب گردد ، همچنین تدارک و پشتیبانی
در ایستگاه مسافری باید بهبود و ارتقاع پیدا کند و نکته مهم نیز سوخت گیری در ایستگاه میباشد که باید صورت گیرد.

حسن ماسوری در ادامه بیان کمبودهای راه آهن استان هرمزگان اعلام کرد : خودروهای منطقه ما فرسوده است ، لذا وجود یک دستگاه ون و دو خورد و حداقل خواسته این اداره کل می باشد ،

وی خاطرنشان کرد : در بخش مالی بدهی این اداره کل بسیار زیاد شده است و روند بهسازی و توسعه به کندی در حال انجام است ، ماسوری به پروژه های نیمه تمام اداره کل راه آهن استان هرمزگان اشاره کرد و گفت : پروژه های در حال انجام با توجه به تغییر نرخ متوقف و بعضا” با سرعت کم در حال اجراست ، وی گفت ؛ خوشبختانه اتاق مادر و کودک تمام شده ، بازسازی سرویس های بهداشتی هم در حال انجام است، تعویض سقف کاذب با سرعت بسیار پایین در حال انجام است ،
خرید یک دستگاه آسانسور و یک بالابر در ایستگاه مسافری بندرعباس نیاز ضروری بوده که علی الرقم خرید اما با توجه به عدم پرداخت اولیه به پیمانکار فعلا” راکد مانده است ، وی با اشاره به گرمای شهر بندرعباس و لزوم سیستم های سرمایشی در ایستگاه گفت : سیستم سرمایشی سالن مسافری ضعیف است و بابت همین موضوع از مردم عزیز عذرخواهی میکنیم ، اما جهت رفاه حال مسافران، سالن بلیط فروشی در حال احداث است ، همچنین ؛ کف سازی سکوی ایستگاه بندرعباس با کندی در حال اجراست .

مدیرکل راه آهن استان هرمزگان افزود : محوطه سازی ایستگاه راه آهن بندرعباس با طرح و نقشه ای زیبا و درخور مردم و مسافران این شهر شروع شده بود اما تغییرات نرخ این پروژه را هم متوقف کرده است ، که امیدوارم با تخصیص اعتبارات این پروژه مهم نیز به سرعت انجام شود ، ایشان ادامه داد ؛ تعویض ایزوگام و درب های منازل سازمانی و احداث پارکینگ برای منازل مسکونی نیز بسیار ضروری است که البته شروع شده باید در اسرع وقت تکمیل شود .

حسن ماسوری خاطر نشان کرد : بندرعباس نسبت به شهرهای دیگر خیلی ضعف امکانات دارد و این مهم مناسب مردم و مسافران این شعر نیست ، همچنین سردر راه آهن نیز در دستور کار باید قرار گیرد ، وی اعلام کرد ؛درخواست دارم اعتبارات لازم برای بهسازی هرچه سریعتر پرداخت گردد .

ماسوری بیان کرد : از سه میلیارد تومان درآمد از محل عملیاتی تا کنون ۳۰ میلیون تومان پرداخت گردیده است ، وی با اشاره به اهمیت بهسازی خطوط ریلی تصریح کرد : خطوط ریلی روبه فرسودگی است و نیاز به بهسازی دارد ، سطوح ریلها به فرسودگی زیاد رسیده است .

“بابک پارسا”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس