س. آذر ۱۱ام, ۱۳۹۹

برخورد بدون اغماض با شرکت های خاطی که چک لیست های بهداشتی آنها با الزامات ابلاغی مغایرت داشته باشد

1 دقیقه خوانده شده

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تاکید کرد :

استمرار فعالیت شرکت های خدمات رسان دریایی وبندری منوط به رعایت پروتکلهای ابلاغی / برخورد بدون اغماض با شرکت های خاطی که چک  لیست های بهداشتی آنها با الزامات ابلاغی مغایرت داشته باشد/  تسریع در ارائه خدمات دریایی و بندری  بارعایت کلیه الزامات بهداشتی و مراقبتی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان استمرار فعالیت شرکت های خدمات رسان دریایی و بندری را منوط به رعایت الزامات ابلاغی از سوی اداره HSE بندر و براساس  پروتکلهای بهداشتی دانست و گفت: نظارت بازرسان بر حسن اجرای دستورالعمل های ابلاغی در محوطه های بندری و شهرک های مسکونی به شکل مداوم درحال انجام است .

به گزارش پایگاه خبری صدای گامبرون، اله مراد عفیفی پورحفظ و صیانت از سلامت شاغلین و مراجعین  به بنادر و ساکنین شهرک های مسکونی و نظارت بدون مسامحه بر فعالیت کارگزاران ارائه دهنده خدمات دریایی و بندری را در کنار دیگر اقدامات مراقبتی و کنترلی بعنوان موضوعی مهم مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از تدابیر مهم و موثری که علاوه برگندزدایی در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بنادر و شهرک های مسکونی صورت گرفت تهیه دستورالعمل مربوط به رعایت الزامات بهداشتی و ابلاغ به کلیه شرکت های خدمات رسان دریایی و بندری بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: در گام دوم از سوی اداره HSE بندر بازرسانی به منظور نظارت برحسن انجام این دستورالعمل ها تعیین و کلیه فرایندها از طریق چک لیست به شکل مستمر مورد صحت سنجی و ارزیابی قرار می گیرد .

عفیفی پور خاطر نشان کرد: از آنجاییکه  تضمین  سلامت مراجعین و کارکنان را وظایف اداری، انسانی، اخلاقی و اجتماعی خود می دانیم از بازرسین خواسته شده چک لیستها را بدون مسامحه تکمیل و مورد بررسی قرار داده و در صورت رویت هرگونه مغایرت و یا عدم رعایت نکات بهداشتی، با افراد خاطی بدون اغماض و مماشات  برخورد قانونی صورت پذیرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، نصب جا مایع ضد عفونی سنسوردار در مبادی ورودی و توزیع دستکش یکبار مصرف در تمام اماکن خدماتی و رفاهی مواردی است که در چک لیست بازرسان اداره  HSEبندرشهید رجایی مورد ارزیابی قرار می گیرد .

وی تصریح کرد : مراجعین محترم  در صورت مشاهد هرگونه تخلف ، طی تماس با شماره های ۳۲۱۲۲۳۰۲الی۳۲۱۲۲۳۰۷ مرکز رسیدگی به شکایات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن ارائه پیشنهادات خود،  گزارش  تخلفات  احتمالی را اطلاع رسانی نمایند.

این مقام مسئول  همچنین از کارگزاران خدمات دریایی و بندری به عنوان سنگربانان حوزه اقتصادی کشور که با التزام برمعیارهای اداری، اخلاقی و انسانی با رعایت نکات بهداشتی مشغول انجام فعالیت و زنده و پویا نگه داشتن رشد اقتصادی کشور می باشند، قدردانی کرد و گفت: با وجود تنگناهای اقتصادی ناشی ازاثرات ویروس کووید -۱۹در جهان،  شرکت هایی هستند که بر غم کاهش محسوس درآمد، اجرای دستورالعمل های بهداشتی و تهیه اقلام مورد نیاز که خود نیز هزینه بردار است را مشی اخلاقی خود دانسته و در رعایت نکات بهداشتی  و سلامت بهداشت مراجعین و کارکنان خود از هیچ کوششی فروگذار نبوده اند .

تسریع در ارائه خدمات دریایی و بندری  بارعایت کلیه الزامات بهداشتی

مدیرکلبنادرودریانوردیهرمزگانبااشارهبرانجامسیاستهایحمایتیبهمنظورحفظسلامتدریانوردانبراساسپروتکلهایابلاغیازسوی( IMO سازمان جهانی دریانوردی) اظهارداشت : حفظ سلامت دریانوردان خارجی در بنادر و آب های سرزمینی با هدف پویایی اقتصاد صنعت دریانوردی که امروز نقش بی بدیلی را در تامین و جابجایی اقلام بهداشتی، ملزومات درمانی و کالاهای اساسی ایفا میکند ارجح امور است .

  عفیفی پور تهیه  بروشور به زبان لاتین حاوی نکات بهداشتی و مراقبتی، انجام تست های غربالگری و تب سنجی در لنگرگاه بندرعباس و همچنین فراهم نمودن امکانات ویژه امدادی و بیمارستانی درصورت مشاهده علائم احتمالی را از مهمترین اقداماتی عنوان کرد که جهت حفظ سلامت دریانوردان خارجی پیش بینی شده است .

به گفته عفیفی پور استراتژی های اتخاذ شده در بنادر استان هرمزگان بر لزوم انجام مولفه هایی چون اجرای دقیق  تست های مراقبتی درلنگرگاهای استان، حفظ سلامت دریانوردان، صیانت از کالا و محیط زیست دریایی و پرهیز از تاخیر غیرضروری و تسریع در ارائه خدمات دریایی و بندری  به تمام کشتی ها بویژه  کشتی های حامل کالاهای اساسی و بهداشتی تاکید دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس