ش. آبان ۳ام, ۱۳۹۹

به گزارش گروه هنری صدای گامبرون

به درستی نمی توان گفت عکاسی تا چه میزان در پیدایش مکتب کوبیسم تاثیر داشته است. گو اینکه پیکاسو در ۱۹۰۹ عکس هایی را که ویژگی های یک اثر کوبیست را داشتند مطالعه کرد. بررسی دقیق برخی از جزئیات کرونوفتوگراف ها شباهت هایی با برخی از نقاشی های پیکاسو را آشکار می سازد . تداخل اشکال در یکدیگر ، روی هم قرار گرفتن سطح های شفاف ، اشغال همزمان بخش معینی از فضا توسط دو شیء مختلف و نه الزاما دو وجه از یک شیء واحد (که نتیجه آن مبهم شدن ارتباطات فضایی است )مشابه جلوه هایی است که از نوردهی مکرر (روی یک نگاتیو واحد ) در عکاسی به دست می آید (تصاویر ۱۷۶،۱۷۷) . پیش در آمد جالبی بر اندیشه همزمانی یا تقارن در مکتب کوبیسم که در ضمن اینگونه تصایور را مستقیما با عکاسی مرتبط می سازد تصویری است که در ۱۹۰۱ در نشریه ((خنده)) به چاپ رسید: این تصویر با عنوان ((گروه مشفق)) و بازیرنویس ((عکس های فوری)) تلفیقی است از دو تصویر – یکی از نیمرخ و یکی هم از روبرو –از بانویی دوچرخه سوار و نمونه ساده ای است از آنگونه مضمون تصویری که بعدها از مشغله های ذهنی پیکاسو شد

هنر و عکس  (نویسنده : آرون شارف)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس