ابلاغ سیاست های کلی دریا محور یکی از هوشمندانه ترین سیاست دریایی کشور می باشد

مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی وتالاب های کشور با پرسنل محیط زیست هرمزگان دیدار کرد

مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی وتالاب های کشور در جلسه تحقق سیاست های کلی توسعه دریا مصوب هیات دولت وتبیین وظایف سازمانی  درسالن اجتماعات  محیط زیست هرمزگان حضورداشت . 
وی درابتدای سخنان خود ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (ص) و فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) و روز ملی محیط بان افزود: با توجه به برنامه اجرای  سیاست های  دریا محور واهمیت این موضوع با توجه به وسعت ساحلی استان هرمزگان  در جمع شما عزیزان قرار گرفتیم .
وی ادامه داد :
ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور ازسوی مقام معظم رهبری یکی از بی نظیرترین وهوشمندانه ترین سیاست های دریایی کشور در۹ بند می باشد  که بند پنج ان(بهرهبرداری حداکثری و بهینه از ظرفیتها، منابع و ذخایر زیست بوم دریایی با ممانعت از تخریب محیط زیست دریایی بخصوص توسط کشورهای دیگر) دارای اهمیت خاص بوده و هشت بند دیگر ملزم به رعایت بند پنج می باشند، که این سیاست های بر مبنای توسعه پایدار و متوزان نهادینه شده است .
معاون محیط زیست دریایی کشور افزود:
 برنامه های جامع توسعه دریا محور که برگرفته از سیاست های ابلاغی  توسعه دریا محور توسط مقام معظم رهبری نشات گرفته شده است  در ۴۴ بندمی باشد،  که در آن  برنامه های زیست محیطی دربندهای شماره ۲۴ ، ۲۵ و ۲۶ پررنگ تراز اهمیت ویژه ای  برخوردار می باشد. ( زیستگاهها و مناطق حساس ساحلی ،تشکیل وتجهیز یگان حفاظت محیط زیست دریایی ،صید پرورش ماهیا ن در قفس ، گردشگری پایدار و…) ازدیگر مسائل مطرح شده در بندهای مذکور می باشد.
با توجه به اهمیت برنامه های تصویب شده می طلبد با توجه به کمبود و مشکلات موجود با همتی جهادی در اجرای هر چه بهتر برنامه جامع توسعه دریا محور طبق مدت زمان مقرر شده بپردازیم .