تشریح برنامه های طرح قرارگاه شهید آوینی شهرستان ها

با حضور معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای ادارات شهرستانی و جمعی از همکاران اداره کل برنامه های طرح قرارگاه شهید آوینی شهرستان ها تشریح گردید.

این جلسه یکشنبه ۲۰ خرداد ماه در محل سالن رودکی اداره کل برگزار و مقرر گردید روسای ادارات شهرستان نسبت به امر آموزش در زمینه های مختلف هنری به ویژه نمایش، موسیقی و تجسمی اهتمام لازم را داشته باشند و همچنین نسبت به تربیت نیروی انسانی و تولید محتوا و اثر دستاورد نهایی دوره های آموزشی بوده باشد.

در این جلسه به روسای ادارات توصیه گردید از ظرفیت صنایع استان در راستای مسئولیت های اجتماعی با این شرکت ها وارد مذاکره شوند و برنامه های مشترک محور تعریف کنند.

در خصوص کانالهای که در زمینه رسانه فعال هستند نسبت به ثبت آن در سامانه “ای رسانه” اقدام لازم صورت پذیرد.

در حوزه قرآنی فعالیت ها به صورت ترویج و تبلیغ محافل قرآنی، محله های قرآنی و آموزش و توانمندسازی طرح (بشری) شهر من شهر قرآن و تربیت حافظ پیگیری شود.

گفتنی است: اختصاص بودجه طرح های قرارگاه شهید آوینی به شهرستان ها شامل موضوعات سبک زندگی ایرانی اسلامی، اقتصاد فرهنگ و هنر، اقتصاد مقاومتی، فضای مجازی، نسل دیجیتال، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، فرهنگ مطالعه، سواد رسانه‌ای، طرح جوانی جمعیت، فرهنگ امید، نشاط و سرزندگی، سرمایه اجتماعی، هویت ملی و اسلامی، مفاخر و اسطوره‌های دینی و ملی، قومیت‌ها و خرده فرهنگ‌های استان می شود.