مسابقه نقاشی به مناسبت هفته کودک

مسابقه نقاشی با موضوع ((کودک و محیط زیست )) به مناسبت هفته کودک در سالن اداره کل حفاظت

محیط زیست هرمزگان با همکاری نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد

این ویژه‌برنامه به‌منظور آگاهی‌بخشی هرچه‌بیش‌تر آشنایی به محیط زیست برای کودکان پرسنل اداره کل حفاظت محیط زیست و نفت ستاره خلیج فارس صورت‌گرفت و آشنایی افزون‌تر آنان با اهمیت «حفظ محیط زیست » در استان هرمزگان ، مدنظرقرارداشت.

میثم قاسمی معاون طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست هرمزگان بیان کرد : کودکان نسل آینده کشورند اگر آموزش صحیح و درست را دریافت کنند می‌توانند در بزرگسالی تأثیر زیادی بر نگهداری و حفاظت از طبیعت و حیات وحش داشته باشند.

قاسمی در ادامه : ممکن است کودکان در آینده شغل‌های مدیریتی داشته باشند بنابراین مسائل آموزشی در این دوران می‌تواند مسیر درست را پیش روی آنان قرار دهد و تصمیمات مناسب و صحیح را اتخاذ کنند و اگر در جایگاه شهروند باشند می‌توانند آموزگاری برای نسل بعدی باشند.

این مسابقه همراه با رونمایی از انیمیشن و آموزش محیط زیست و بازدید از موزه حیات وحش بوده که رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست هرمزگان در این باره چنین گفت : بهترین سن برای شروع آموزش فرهنگ محیط زیست به کودکان دوره پیش‌دبستانی است. در اغلب کشورهای دنیا دوره پیش‌دبستانی از سن سه سالگی تا شش سالگی را شامل می‌شود که کودکان از لحاظ ذهنی آمادگی یادگیری را دارند. قطعاً والدین باید از منابع به روز و صحیح در جهت پرورش کودکان استفاده کنند که این امر بسیار ضروری است.

مطهره عابدینی رییس اداره آموزش و مشارکت مردمی حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود : دوران کودکی اهمیت زیادی در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش محیط زیست در این دوران راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است. نگرش‌های محیط زیستی که در دوران کودکی شکل می‌گیرد مادام‌ العمر و تغییرناپذیر هستند.

درپایان به ۱۰۰ کودک که در زمینه های مختلف محیط زیست نقاشی کردن تقدیر شد .