کاهش ۷۵ درصدی دادخواست‌های اختلاف کارگر و کارفرما در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان الکترونیکی شدن امور مربوط به کار و خدمات اشتغال در بندر شهید رجایی را گامی مهم در کاهش آمار دادخواستی دعاوی بین کارگرو کارفرما دانست و از کاهش ۷۵ درصدی دادخواست‌های اختلاف کارگر و کارفرما در چهارماهه امسال خبرداد.

“حسین عباس‌نژاد” روز یکشنبه ۲۱ مردادماه افزود: آمار دادخواست‌های رسیده برای طرح در هیات رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما در چهارماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بندر شهید رجایی ۷۵ درصد کاهش داشته است.

وی در این رابطه گفت: نه تنها الکترونیکی شدن امور مربوط به کار و خدمات اشتغال در کاهش رسیدگی به پرونده‌ها موثر بوده بلکه به‌واسطه شفافیت روابط بین کارگر و کارفرما و قابلیت مشاهده موارد مستند در سامانه خدمات اشتغال نیز در کاهش دعاوی اثرگذار بوده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از مهم‎ترین خواسته‌های مورد مطالبه کارگردان به قرارداد کتبی کار، حقوق و دستمزد، برخورداری حق بیمه تامین اجتماعی، عیدی و سنوات مواردی اشاره کرد که با بررسی دقیق مرکز خدمات کار و اشتغال بندر شهید رجایی میزان دعاوی در این موارد در چهارماهه امسال کاهش یافته است .

گفتنی است؛ درحال حاضر افزون بر ۱۴ هزار کارگر به صورت مستقیم و ۴۲ هزار کارگر ماهر، نیمه ماهر و ساده در مشاغلی از جمله دریایی، بندری، فنی و مهندسی، بازرگانی، بازرسی و پشتیبانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی مشغول به‌کار هستند.