✅احیاء کارخانه‌های راکد در مسیر صنایع تبدیلی کشاورزی اهمیت چندبعدی دارد

استاندار هرمزگان در بازدید از روند پیشرفت احیاء کارخانه های راکد بندرعباس،راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی در استان را دارای اهمیت چند بعدی دانست.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان، صبح امروز جمعه ۱۸خردادماه،با همراهی مدیران ضمن و جهادکشاورزی از روند احیاء کارخانه‌های راکد بندرعباس بازدیدکرد.

استاندار هرمزگان تسریع در احیاء کارخانه های راکد را مهم برشمرد و گفت: صدور مجوز واحد صنعتی برابر است با راه اندازی و ایجاد شغل و احیاء واحد‌های راکد در مسیر افزایش صنایع تبدیلی کشاورزی اقدام مهمی است که برای استان هم از نظر تکمیل زنجیره تولید هم به لحاظ ایجاد شغل، رونق بازار و تأثیرش بر اقتصاد و معیشت مردم اهمیت ویژه‌ای دارد.

مهدی دوستی ضمن بازدید از روند پیشرفت فیزیکی و نصب ماشین‌آلات کارخانه واحد تولید کود مایع در شهرک صنعتی شماره ۲ بندرعباس درخصوص مسائل مربوط به شروع کار این واحد صنعتی با مدیران مرتبط گفتگو کرد.
امروز مقصد بازدید دیگر استاندار هرمزگان، واحد فراورده های آردی واقع در دوراهی سرخون بود که مراحل پایانی ساخت را پشت‌سر گذاشته و با بخشی از ماشین‌آلات نصب‌شده کار خود را شروع کرده و مشغول نصب ماشین‌آلات تکمیلی است.

گفتنی است کارخانه تولید تکمیلی کودمایع کشاورزی جایگزین واحد راکد لبنیات، درحال راه اندازی است و تولید نسبی را آغاز کرده، پیش بینی می شود تا دوماه آینده با تمام ظرفیت تولید داشته باشد و بیش از ۲۰ نفر را مشغول به کار کند.

کارخانه تولید انواع آرد، رشته، خمیر و خمیر مایه نیز جایگزین واحد راکد کاشی و سرامیک شده که با تکمیل ظرفیت تولید ، بیش از ۱۷۰نفر اشتغال را فراهم کرده است.

لازم به ذکر است احیاء کارخانه‌های راکد در دولت سیزدهم همواره موردتأکید رییس‌جمهور شهید بوده است که در هرمزگان نیز در اولویت برنامه های مهم و جاری استان قرار دارد و به گفته مسئولان جهاد کشاورزی، طی سال گذشته ۴ واحد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی احیا شده‌اند و امسال نیز ۴ واحد دیگر در برنامه احیاء قراردارند و فردا شنبه ۱۹خرداد نیز مسائل مربوط به احیاء کارخانه‌های راکد بمنظور رفع موانع، در نشستی تخصصی بررسی می شود.