افتتاح بزرگترین آب شیرینکن کشور در بندرعباس به دست دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور

به گزارش پایگاه خبری صدای گامبرون ؛ دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با همراهی دکتر همتی استاندار هرمزگان بزرگترین آب شیرینکن کشور را افتتاح کرد. شایان ذکر است مشخصات آب شیرینکن فوق به شرح زیر است معرفی بزرگترین پروژه آب شیرین کن کشور در  بندرعباس هدف از احداث کارخانه آب شیرین کن بندرعاس […]

به گزارش پایگاه خبری صدای گامبرون ؛ دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با همراهی دکتر همتی استاندار هرمزگان بزرگترین آب شیرینکن کشور را افتتاح کرد.

شایان ذکر است مشخصات آب شیرینکن فوق به شرح زیر است

معرفی بزرگترین پروژه آب شیرین کن کشور در  بندرعباس

هدف از احداث کارخانه آب شیرین کن بندرعاس ، تولید بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز استان هرمزگان از آب خلیج فارس می باشد. ظرفیت تولید آب آشامیدنی این کارخانه در پایان اجرای فاز نخست ۲۰ هزار متر مکعب در هر روز و پس از اجرای فاز نهایی ۱۰۰ هزار متر مکعب در روز است . در این کارخانه آب شور خلیج فارس از طریق فرآبندی تحت عنوان اسمز معکوس (Reverse Osmosis) که یکی از جدید ترین فناوری های روز دنیا در زمینه تصفیه آب به شمار میرود ، شیرین می گردد.

WhatsApp Image 2018 12 11 at 09.10.57

واحد های مختلف کارخانه شیرین سازی (نمک زدایی ) آب دریا

کارخانه شیرین سازی آب دریا به بخش های اصلی و همچنین زیر بخش هایی تحت عنوان گروه های عملیاتی تقسیم بندی می شود . به بیان دیگر هر بخش از تعدادی گروه تشکیل شده است که به شرح ذیل می باشد:

سیستم برداشت و تامین آب دریا به عنوان خوراک ورودی

سیستم تصفیه آب دریا

سیستم نمک زدایی (شیرین سازی) آب دریا

ایستگاه ذخیره سازی و پمپاژ آب تصفیه شده

 

WhatsApp Image 2018 12 11 at 09.10.55

“بابک پارسا”