برگزاری همایش بصیرت افزایی و جهاد تبیین کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان به مناسبت هفته دفاع

  برگزاری همایش بصیرت افزایی و جهاد تبیین کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور آقایان سردار پاسدار امیری جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) ، نوری زاده مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان ، حجت الاسلام والمسلمین پور نصیر مسئول دفتر ولی فقیه در بنیاد […]

 

برگزاری همایش بصیرت افزایی و جهاد تبیین کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور آقایان سردار پاسدار امیری جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) ، نوری زاده مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان ، حجت الاسلام والمسلمین پور نصیر مسئول دفتر ولی فقیه در بنیاد مسکن ، کارکنان و بسیجیان پایگاه بسیج شهید خاوند بنیاد مسکن در سالن همایش ادره کل برگزار گردید.

در ابتدا مهندس نوری زاده ضمن عرض تبریک عید امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و خوش آمد گویی به سردار پاسدار امیری جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) گفت : آسایش، صلابت و مقاومت امروز، حاصل خون شهیدان ایثارگر است.

ایشان با اشاره به اینکه بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است بیان داشت : وظیفه ذاتی و هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خدمت رسانی به اقشار کم درآمد و محرومین ساکن در روستاها می باشد ، که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهداء تا کنون خدمات ارزنده ایی در کشور و استان هرمزگان صورت گرفته است.

سپس سردار پاسدار امیری جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) با اشاره به مجاهدت های بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همه شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای گرانقدر استان هرمزگان و شهید حاج قاسم سلیمانی بیان داشت : در کل دنیا انسانها ذاتاً و فطرتاً جنگ را نمی پذیرند به دلیل اینکه جنگ یک فرآیند ناخوشیندی است که هر وقت صحبتی از جنگ می شود اولیل چیزی که در ذهن ها تداعی می شود موضوعات نامطلوبی مثل کشته شدن ، ویرانی ، آوارگی و …. می باشد ، حال چرا در ایران اسلامی ما از جنگی که ۸ سال درگیر آن بودیم و خسارات زیادی به کشور و مردم وارد کرد به عنوان دفاع مقدس یاد می کنیم؟ چرا پسوند تقدس به آن می دهیم؟

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) در پاسخ به این سوال گفت : این سوال از دو منظر قایل بررسی است : ۱- از منظر عمومی و سطحی ۲- از منظر عمقی و باطنی

ایشان با بیان اینکه ما جنگ را شروع نکردیم بلکه جنگ به ما و کشور ما تحمیل شد گفت : در اسلام و دین ما نیز جنگ پسندیده و شایسته نیست و کشور ما و مردم ما در مقابل یک جنگ تحمیلی قرار گرفتیم پس در ۸ سال جنگ تحمیلی ما از کیان ، سرزمین و مرزهای جغرافیایی خود دفاع کردیدم که این از منظر عمومی و سطحی می باشد.

اما از منظر عمقی و باطنی ما فقط از مرزهای جغرافیایی خود دفاع نکردیم بلکه ما از مرزهای و مبانی عقیدتی انقلاب اسلامی ایران که سال ۱۳۵۷ در کشور ایران رقم خورد دفاع کردیم.

که شعار مبنایی و عقیدتی انقلاب ایران اسلام و دین بود که ما در ۸ سال جنگ تحمیلی با کل دنیا رو در رو جنگیدیم ، با استکبار جنگیدیم که دنیا را به دو دسته تقسیم کرده بودند : یک دسته سلطه گر و دسته دیگر سلطه پذیر

حال اگر شما نگاهی منصفانه به قبل از انقلاب داشته باشید متوجه می شویم که کشور ایرام به طور کلی و غیر مستقیم مستعمره کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده است.

سردار پاسدار امیری در خصوص اینکه چرا ما هرسال هفته دفاع مقدس را گرامی میداریم بیان داشت : به این دلیل که تجلیل کنیم از کسانی که در ۸ سال جنگ تخمیلی زحمت کشیدن ، مجاهدت کردند و مردم عزیزمان که به هر نحوی که امکان داشت در دفاع مقدس سهیم بودند و گرامی میداریم فرهنگ ایثار و مقاومت را که منجر به پیروزی ما در جنگ شد.

حال وظیفه ماست فرهنگ ایثار و مقاومت را مرور کنیم و به نسل جوان آموزش دهیم و درگام دوم انقلاب از آن بهره مند شویم.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) در خصوص اینکه افرادی هستند در جامعه که مطرح می کنند که مقام معظم رهبری مخالف ارتباط با دشمن هستند و یا اینکه بیان می کنند اگر تولید موشک و انرژی هسته ایی را متوقف کنیم دشمن با ما خوب می شود بیان داشت : مقام معظم رهبری واقعیت ها را می بینند و دشمن ما استکبار جهانی با ما دشمنی مبنایی دارد.

در ادامه سردار امیری گفت : یکی از رمزهای پیرروزی انقلاب اسلامی در ۸ سال جنگ تحمیلی اطاعت از ولی فقیه بوده است و اگر می خواهیم در تمام امور زندگی شخصی و اجتماعی پیروز و موفق باشیم باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم .

در پایان این همایش بصیرت افزایی و جهاد تبیین حجت الاسلام و المسلمین پور نصیر مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان به خاطره گویی دوران جنگ تحمیلی پرداختند.

IMG 4488 3 IMG 4501 2 IMG 4534 2