رمزگشایی از گاو صندوق افکار عمومی محیط زیست کشور در «رویداد رمز»

صبح امروز رویداد هم‌افزایی روابط عمومی‌های ادارات محیط زیست کل کشور با عنوان رویداد «رمز»(روابط عمومی محیط زیست) در شهر کنگان استان بوشهر آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاحیه این رویداد، میثم سعیدی مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن خوش آمد گویی به همکاران روابط عمومی محیط زیست سراسر کشور و همچنین […]

صبح امروز رویداد هم‌افزایی روابط عمومی‌های ادارات محیط زیست کل کشور با عنوان رویداد «رمز»(روابط عمومی محیط زیست) در شهر کنگان استان بوشهر آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این رویداد، میثم سعیدی مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن خوش آمد گویی به همکاران روابط عمومی محیط زیست سراسر کشور و همچنین تقدیر و تشکر از اداره کل محیط زیست بوشهر بابت میزبانی این رویداد اظهار داشت: در این رویداد قرار است مغز و چشم و گوش سازمان حفاظت محیط زیست دور هم بنشینند و یک برنامه عملیاتی بر اساس «جهاد تبیین» که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته‌اند، ترسیم کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین یک واژه ۱۰۰ درصد علمی در ادبیات ارتباطات و رسانه است. خاستگاه جهاد تبیین بچه‌های رسانه هستند و همین رسانه‌ای‌ها مظلوم‌ترین قشر در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. چون از دیرباز رسم بوده که بنر مراسم را بچه‌های روابط عمومی می‌زنند همچنان برخی از مدیران محترم فکر می‌کنند که کار روابط عمومی تنها نصب یک بنر است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در واقع همین نگاه است که باعث شده تا روابط عمومی ضعیف نگاه داشته شود. البته این نگاه در سازمان حفاظت محیط زیست و در کل کشور در حال تغییر و تحول است.

سعیدی ادامه داد: از زمانی که بنده عهده‌دار مسئولیت روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست شدم، موضوع «شبکه سازی روابط عمومی‌ها» را دنبال می‌کنم که پیش از این نیز طی تحقیقات خود در مجموعه مرکز ارتباطات شهرداری تهران این مدل از شبکه سازی را پیشنهاد داده بودم و اکنون در این مجال، در سطح روابط عمومی‌های سازمان حفاظت محیط زیست نیزاین شبکه‌سازی باید انجام بشود و به همه بگوییم که یک مدیر روابط عمومی در صدر یک دستگاه بدون اینکه شبکه داشته باشد،  بدون اینکه ۳۱ مدیر درجه یک با ایده و خلاق داشته باشد نمی‌تواند کار را به نحو احسن پیش ببرد.

وی بیان کرد: کار روابط عمومی عشق می‌خواهد و این نیست که روابط عمومی دستگاه‌های مختلف فقط خبر رئیس سازمانش را نشر بدهد. جهاد تبیین و بخش تبیین به این معنی است که موضوعی توسط افکار عمومی پذیرفته بشود و زمانی که این اتفاق نیفتد، تبیینی هم انجام نشده است. روابط عمومی باید به این نقطه برسد که هدف را از پیش تعیین کند، برای آن عملیات طراحی بکنند و زمانی هم که تمام شد، بررسی کند و ببیند که آیا به اهداف مدنظر رسیده است یا خیر.

مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: زمانی که موضوعی در حوزه محیط زیست اتفاق می‌افتد، تمام روابط عمومی‌های ۳۱ استان باید در آن موضوع درگیر بشوند. همکاری روابط عمومی همه استان‌ها قطعاً تاثیر بیشتری بر هر موضوعی که در سازمان اتفاق می‌افتد، می‌گذارد و ما باید بر روی این ارتباط جمعی موثر برنامه‌ریزی کنیم.

سعیدی بیان کرد: رویداد «رمز» می‌خواهد رمز و راز گاوصندوق افکار عمومی سازمان حفاظت محیط زیست را باز کند. این یک رویدادی است که در سطح روابط عمومی سازمان‌ها برای نخستین بار اتفاق می‌افتد و نه فقط یک دوره آموزشی بلکه بسیار خلاقانه‌تر از آن است.

وی با بیان اینکه سرفصل‌های روابط عمومی در خصوص نسل جدید موسوم به «نسل زد» تغییر کرده است، گفت: سعی داریم که روابط عمومی هوشمند و روابط عمومی برای نسل زد را مرتفع کنیم. اقتضائات نسل زد فرق می‌کند باید برای آن برنامه‌های جدید مانند بازی و فیلم سینمایی طراحی شود.

مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست از تحلیل افکار عمومی ادارات محیط زیست هر استان به صورت جداگانه توسط هوش مصنوعی خبر داد و گفت: خیلی مهم است که بدانیم مردم در رابطه با ما چه فکری می‌کنند، در فضای مجازی چه نظراتی درباره ما دارند و این کمک بزرگی به پروژه است که ما قرار است دنبال کنیم.

سعیدی تاکید کرد: ما هم از نظر ساختاری و هم از نظر امکانات سعی می‌کنیم که پشتیبان شما باشیم، ایده، فکر و نظرات شما را بگیریم، ساخته و پرداخته کنیم و در همکاری با هم اجرا کنیم.