طرح نظارت مشهود از امروز در استان آغاز شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در بیست و هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: بازار استان هرمزگان در ثبات قیمت و آرامش قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری صدای گامبرون  ، دکتر ایرج حیدری افزود: کنترل و نظارت بر بازار همیشه در حال انجام است ولی اکنون نیاز است این […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در بیست و هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: بازار استان هرمزگان در ثبات قیمت و آرامش قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری صدای گامبرون  ، دکتر ایرج حیدری افزود: کنترل و نظارت بر بازار همیشه در حال انجام است ولی اکنون نیاز است این نظارت مشهود باشد تا مردم از نتایج آن باخبر شوند.

وی اعلام کرد: طرح نظارتی با استقرار کانکسها در پنج نقطه شهر بندرعباس و شهرستانها از امروز آغاز می شود تا همشهریانی که از روند شکایت در سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و تعزیرات حکومتی شناختی ندارند، به این کانکسها رجوع کنند.

دکتر حیدری ادامه کار را مهم قلمداد کرد و افزود: اصل تنها انجام کار نیست و ادامه این کار مهم است.

وی وجود این کانکسها را برای آرامش مردم عنوان کرد و افزود: استقرار این کانکسها برای آرامش و اطمینان خاطر شهروندان تعبیه شده است و نه اهرمی برای فشار بر روی بازار که البته صنوف همراه قطعاً مشکلی نخواهند داشت و هدف ما صنوف متخلف و فاقد پروانه کسب است.

دکتر حیدری افزود: جهت رفاه حال مردم و دسترسی آنها به قیمتها، سازمان صنعت، معدن و تجارت در سایت asnafhormozgan.com قیمت تمام کالاها و خدمات صنفی را تعبیه کرده که همشهریان می توانند با مراجعه به این سایت از قیمتها مطلع شده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را در جریان بگذارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قیمت گذاری را جزء وظایف کارگروه تنظیم بازار دانست و افزود: هیچ دستگاه مسئول و غیر مسئولی اجازه ندارد خودسر قیمت کالایی را تعیین کند که در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد.

وی هنر مدیران را رفاه حال مردم و تکریم ارباب رجوع از زمان ورود تا خروج دانست و گفت: مدیران باید از تمام ظرفیت خود برای رعایت حال مردم استفاده نمایند.

دکتر حیدری تصریح کرد: استان هرمزگان مستعد صنایع دستی است و خوشبختانه رویکرد جامعه ما به سمت و سوی سنتی است که این خود ظرفیتی مثبت برای این استان محسوب می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ضمن اشاره به طرح نظارتی مشهود اظهار داشت: این طرح نظارتی از امروز ۱۰ آذرماه لغایت ۱۰ دی ماه به مدت یکماه آغاز شود.

خلیل قاسمی اعلام کرد: این طرح نظارتی به صورت تیم های مشترک از سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی فعالیت می کنند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کم فروشی، گرانفروشی، صنوف فاقد پروانه کسب، فاقد مباشر و … در محل شناسایی و برخورد قانونی می شود.

قاسمی افزود: واحدهای صنفی که پروانه کسب و کارت مباشر ندارند و یا قیمت کالاهای خود را درج نکرده باشند توسط بازرسین و تیم تشکیلاتی شناسایی و در صورت تمکین نکردن ، به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد تا برخورد قانونی صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مکانهای ارائه خدمات به همشهریان تحتنظارت مجموعه شهرداری نیز موضوع دیگر این جلسه بود که می بایست برای اخذ مجوزات لازم اقدام نمایند، در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

قاسمی در پایان افزود: همشهریان می توانند برای مشاهده لیست قیمت کالا و خدمات به سایت asnafhormozgan.com مراجعه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی آن را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اعلام نمایند تا بازرسین این سازمان در اسرع وقت نسبت به بررسی و برخورد با آن اقدام نمایند.