ماجرای سینماییِ برناردو برتولوچی

  پایگاه خبری صدای گامبرون : می‌خواستم همانند پدرم شاعر شوم اما فیلم‌های کوروساوا، «زندگی شیرین» فلینی و موج نوی فرانسه به خصوص «از نفس افتاده» و دیگر فیلم‌های گدار منو به سمت سینما هل دادند. پازولینی که قصد ساخت فیلم «باج خور» را داشت از من خواست تا دستیار او شوم و من دانشگاه […]

 

پایگاه خبری صدای گامبرون : می‌خواستم همانند پدرم شاعر شوم اما فیلم‌های کوروساوا، «زندگی شیرین» فلینی و موج نوی فرانسه به خصوص «از نفس افتاده» و دیگر فیلم‌های گدار منو به سمت سینما هل دادند. پازولینی که قصد ساخت فیلم «باج خور» را داشت از من خواست تا دستیار او شوم و من دانشگاه را برای کمک به او‌‌ رها کردم و بدین صورت زندگی سینمایی من آغاز شد. من به خاطر میارم روزهای جوانیم رو در سال‌های ۱۹۶۰، در آن روزها ما جوان‌هایی بودیم با احساسی فوق‌العاده و امیدی بزرگ نسبت به آینده. اما این چیزیه که امروزه در جوانی‌ها گمشده. با جوانی قادر خواهید بود که رویاهاتونو بسازید و دنیا رو عوض کنید.

 

ــ برناردو برتولوچی آخرین بازمانده از نسل کارگردانان بزرگ ایتالیا که تاثیر عمیقی در سینمای مدرن اروپا و جهان گذاشتند، هفته پیش در ۷۷ سالکی درگذشت.