مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با مقامات شهرستان رودان دیدار کرد

در این دیدار وی با فرماندار ، امام جمعه ، فرمانده نیروی انتظامی و رییس دادگستری ان شهرستان دیدار کرد به گزارش پایگاه خبری صدای گامبرون، طی سفریکروز ه مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان به شهرستان رودان با مقامات شهرستانی دیدار کرد دیدار با امام جمعه شهرستان رودان مسیحی  در ابتدای سفرخود با امام جمعه […]

در این دیدار وی با فرماندار ، امام جمعه ، فرمانده نیروی انتظامی و رییس دادگستری ان شهرستان دیدار کرد
9bd1b7ca cffc 4492 a99e deefa3138c7d222222
dc45f628 5fe8 485a a3c3 430ec8bcdad4555

به گزارش پایگاه خبری صدای گامبرون، طی سفریکروز ه مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان به شهرستان رودان با مقامات شهرستانی دیدار کرد
دیدار با امام جمعه شهرستان رودان
مسیحی  در ابتدای سفرخود با امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین دری دیدار کرد . در این دیدارابتدا وی ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) وتبریک به مناسبت هفته هوای پاک بابیان اینکه :
همانطور که می دانیم حفاظت از  محیط زیست تنها منحصر به فرد یا یک سازمان نمی باشدتک تک افراد یک جامعه در مقابل حفظ محیط زیست مسئول هستند. زیرا خداوند این انفال را در اختیار بشرقرار داده است تاضمن حفاظت با استفاده بهینه ازآن راه پیشرفت را بدست بیاورد. اما تکاثرو زیاده روی وتخریب آن گاهی اثرات دراز مدتی بجای می گذارد
بی شک آموزش ، اطلاع رسانی وترویح فرهنک محیط زیست از سنگر نمازجمعه وکلام نافذ ائمه جمعه می تواند تاثیرات به سزایی د راهمیت مسئله محیط زیست داشته باشد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دری ضمن تقدیروتشکر از حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان از زحمات واهتمام رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودان تقدیرکرد وی افزود: ما آمادگی لازم برای انجام هر گونه اقدامی درزمینه کمک به محیط زیست شهرستان را داریم . امیداست بتوانیم گامی موثر درراه حفاظت محیط زیست بزداریم.ازدغدغه های زیست محیطی بحث مدیریت پسماند و سگهای ولگرد در سطح شهر می باشد که امیداست این مسائل هر چه سریعتر ساماندهی شود.

دیدار با فرماندار شهرستان رودان
دکتر غلامپور فرماندار شهرستان رودان ضمن تبریک هفته هوای پاک وتقدیراز حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان از اهتمام تلاش ها و کوشش های اداره حفاظت محیط زیست رودان تقدیرکرد وی افزود: محیط زیست ما می بایست دارای یک برنامه مدونی باشید تا بتواند مسیر خود را مشخص و استفاده از پتانسیل های موجودرا در جهت هرچه بهتر و بالابردن در جه حفاظتی خود پیدانماید .
در این دیدار به برخی از ظرفیت ها از جمله استفاده از برنامه های آموزشی ، همایش پس از دوران کرونایی با کمک سایر ارگانها از جمله شهرداری ها از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تاکید شد .

دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان رودان
مسیحی مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان باحضور درمقرفرمانده نیروی انتظامی شهرستان رودان از اهتمام وتلاش وکمک های مجددانه ایشان وهمکارانشان تقدیرکردند. دراین دیدار شهریاری ضمن تشکر از حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان بابیان اینکه : نیروی انتظامی با توجه گستردگی وظایف و حیطه یکارخود همچنان درکنار محیط زیست بوده است وتاکنون ما با همکاری رئیس اداره محیط زیست شهرستان رودان توانسته ایم با یکدیگر بطور مشترک اقدامات قابل ملاحظه ای داشته باشیم .

دیدارباریاست دادگستری ودادستان شهرستان رودان و همکارانشان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در دیدار پایانی خود با اخلاقی رئیس دادگستری شهرستان رودان دیدار کرد .
در ابتدای این دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان ضمن عرض نسلیت به مناسبت ایام سوگورای شهادت حضرت زهرا(س) بابیان اینکه : شهرستان رودان با توجه به اینکه مناطق حفاظت شده ای ندارد. جزء مناطقی است که داری ارزش حفاظتی بالایی دارد ومادر تلاش هستیم مناطقی که دارای اکوسیستم غنی در این شهرستان می باشد با تایید شورای عالی به منطقه حفاظت شده تبدیل نمائیم زیرا این مهم دست تعددی وتعرض به مناطق بکر را کوتاه می نماید.
وی ادامه داد:
اکوسیستم این منطقه گونه های خاص ومنحصربه فردی به مانند خرس سیاه اسیایی ، پلنگ ایرانی و قوچ کرمانی ( گونه های شاخص ) را دارا می باشند . شهرستان رودان منابع طبیعی غنی دارا می باشد وبافت آن مابین شهری روستایی است که خود الزام مسائل زیست محیطی در آن مورد اهمیت واقع شده  است . دراین شهرستان موضوعات محیط زیست برای از جمله ، حیات وحش ، آموزش محیط زیست ، مدیریت پسماند مورد اهمیت می باشد .
وی تاکید کرد :
اگر قرار است توسعه ای دراین شهرستان اتفاق بیفتد می بایست درخوروضعیت آن باشد تا به عنوان  نقطه ی قوت باشد وبه طبع به محیط زیست هم اسیب نرساند.
مابا توجه به کمبود وضعیت نیروی انسانی توانسته ایم با در جه حفاظتی بالامناطق بکر شهرستان رودان را حفاظت نماییم که این مهم باهمکاری ومساعدت کلیه دستگاههای مرتبط ازجمله مساعدت ،همکاری وهمدلی دادگستری شهرستان رودان حضرتعالی وهمکاران ایجادشده است
در ادامه اخلاقی ریاست دادگستری شهرستان رودان ضمن تقدیراز حضورمدیرکل حفاظت محیط زیست استان وهیات همراه از اهتمام تلاش پرسنل حفاظت محیط زیست شهرستان رودان تقدیروتشکرکرد . وی اولین قدم برای هر چه بهتر حفاظت از محیط زیست شهرستان رودان را ایجاد منطقه حفاظت شده برای مناطق که قابلیت آنرا دارند خواستارشد .
رئیس دادگستری رودان آموزش زیست محیطی در میان جوامع را یکی از موثرین اقدام برشمرد وی ادامه داد: ما در بحث جرائم زیست محیطی ، اکثریت متخلفین در خارج از شهرستان بوده است که این خود درک صحیح ودرست مردم از محیط زیست را می رساند .
در بحث سوم،  مدیریت پسماند یکی از مباحث مهم شهرستان رودان می باشد. که می بایست رسیدگی به جد و ساماندهی شود.
در ادامه دادستان شهرستان رودان از همت وتلاش پرسنل محیط زیست رودان تقدیرکرد.

گفتنی است :
حبیب مسیحی مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در پایان هرنشست ضمن تقدیروتشکر از همکاری مجددانه دستگاههای اجرایی از ریاست وپرسنل ارگانهای ذکرشده  لوح تقدیری را به انها اهداء نمود.
در این سفرمعاون فنی ، رییس اداره مدیریت عملکرد، رییس اداره حراست وفرمانده یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل ،  مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان  را همراهی نمودند .