پوشش اخبار دولت از سوی صدا و سیما در حاشیه قرار نگیرد

وظیفه یک رسانه حرفه ای اطلاع رسانی بدون نگاه جانبدارانه است و صدا و سیما ضروری است تا با توجه به این مساله به پوشش اخبار دولت اهتمام بیشتری ورزد. به گزارش پایگاه خبری صدای گامبرون به نقل از  سازمان صدا وسیما وظیفه یک رسانه حرفه ای اطلاع رسانی بدون نگاه جانبدارانه است و صدا […]

وظیفه یک رسانه حرفه ای اطلاع رسانی بدون نگاه جانبدارانه است و صدا و سیما ضروری است تا با توجه به این مساله به پوشش اخبار دولت اهتمام بیشتری ورزد.

به گزارش پایگاه خبری صدای گامبرون به نقل از  سازمان صدا وسیما

وظیفه یک رسانه حرفه ای اطلاع رسانی بدون نگاه جانبدارانه است و صدا و سیما ضروری است تا با توجه به این مساله به پوشش اخبار دولت اهتمام بیشتری ورزد.  دکتر امیرعبدالرضا سپنجی، استاد دانشگاه با بیان این مطلب می گوید: در حال حاضر نمایندگان و مسئولان دستگاه های دولتی برای حضور در رسانه ملی و تنویر افکار عمومی با مشکلات زیادی رو به رو هستند و صدا  و سیما به عنوان رسانه ای با پوشش کشوری ضروری است تا مردم را در جریان عملکرد دولتی، که با رای مردم به قدرت رسیده، قرار دهد.

سپنجی با تاکید بر لزوم پرهیز از یکجانبه گرایی در سازمان صدا و سیما گفت:  رسانه ملی با بودجه بیت المال اداره می شود و متعلق به بیش از ۸۰ میلیون ایرانی در داخل و خارج از کشور است، در نتیجه ضرورت دارد که منافع ملی را مدنظر قرار دهد و عملکرد دولتی را که با رای مردم بر سر کار است، فارغ از نگاه سیاسی اطلاع رسانی کند. وی با اشاره به حمایت رهبری از دولت و توصیه های ایشان به صداوسیما گفت: توصیه های رهبری در این باره اظهر من الشمس است؛ اما واقعیت آن است که این حمایت، در عمل کمتر اتفاق می افتد.

این فعال حوزه ارتباطات با بیان این که مشاهده می شود بسیاری از دستگاه های دولتی برای پاسخگویی به یک خبر غلط و اقناع افکار عمومی در زمینه یک موضوع، باید مسیری طولانی را طی کنند تا امکان حضور در تلویزیون به آنها داده شود، گفت: رسالت حرفه ای یک رسانه ایجاب می کند که امکان پاسخگویی مسئولان در آن  کاملا فراهم  باشد. این در حالی است که برای گرفتن دقایقی از آنتن تلویزیون باید مسیرهای طولانی طی شود تا یک مسئول بتواند پاسخگو باشد.

این استاد دانشگاه، در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع خدمات دهی دولت در اربعین اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد بودیم که رسانه ملی با کم توجهی به تلاش های دولت، کل فعالیت های دستگاه ها و وزارتخانه های دولتی را زیر سوال برد و این مساله خستگی را به تن مسئولان باقی می گذارد. این در شرایطی است که اگر بخشی از خدمات دولت با مشکلاتی رو به رو بوده، نباید با سیاه نمایی همه اقدامات را نادیده گرفت. در بحث اربعین، بسیاری از دستگاه ها و وزارتخانه ها از جمله وزارت کشور، وزارت امور خارجه و بسیاری از دستگاه های دیگر تلاش های گسترده ای در این زمینه انجام دادند که موفقیت آمیز بود و ضروری است تا اطلاع رسانی و انتشار اخبار با نگاه منصفانه باشد، در غیر این صورت ناامیدی مردم را به همراه خواهد داشت.

سپنجی اظهار کرد: در شرایط فعلی که شاهد خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تحریم هایی که از سوی این کشور بر علیه کشورمان تحمیل شده است، ضرورت دارد که با وحدت و نگاه همدلانه از شرایط فعلی عبور کنیم. در حال حاضر، بسیاری از مشکلات فعلی کشور، ریشه در مشکلات زیرساختی دارد و رفع همه مشکلات فعلی نیازمند همکاری قوای سه گانه و سایر دستگاه هاست. اگر بخواهیم این مطالبه را از طریق رسانه ملی ایجاد کنیم که دولت مقصر همه مشکلات فعلی است و به تنهایی توان حل همه مشکلات را دارد، این مساله نشان دهنده درک نادرست از واقعیت های موجود کشور است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه یکجانبه گرایی و نگاه جناحی در رسانه ملی مردم را ناامید می کند، گفت: این مساله پیام خوبی برای مردم و دولت نخواهد داشت و البته پیام بیرونی خوبی هم  در رسانه های  خارجی نخواهد داشت؛ چرا که وقتی از داخل کشور با نگاه منصفانه ای نقد صورت نگیرد، تکلیف رسانه های خارجی که با منابع بیگانگان در جهت ضربه زدن به کشور فعال هستند، مشخص است.