🌴پیام مدیرعامل محترم شرکت پالایش نفت لاوان به مناسبت روز جهانی محیط زیست

محیط زیست بزرگترین موهبت از سوی پروردگار است که به همه موجودات زنده هدیه شده است و حفظ آن از بزرگترین عبادات بشری محسوب می شود. 🌳 بدون شک تحقق توسعه پایدار به معنای توسعه جوامع با در نظر گرفتن تأمین نیازهای کنونی، بدون لطمه زدن به استعدادها و توانایی های مورد نیاز آینده، نیازمند […]

محیط زیست بزرگترین موهبت از سوی پروردگار است که به همه موجودات زنده هدیه شده است و حفظ آن از بزرگترین عبادات بشری محسوب می شود.

🌳 بدون شک تحقق توسعه پایدار به معنای توسعه جوامع با در نظر گرفتن تأمین نیازهای کنونی، بدون لطمه زدن به استعدادها و توانایی های مورد نیاز آینده، نیازمند عزمی جدی در جهت حفظ، نگهداری و بهره‌ برداری صحیح از مواهب و منابع ارزشمند الهی است؛ نکته ای که در اصل پنجاهم قانون اساسی کشورمان صراحتا ذکر شده و از آن به عنوان وظیفه ای عمومی یاد شده است.

🌳 در این میان، رویکرد شرکت پالایش نفت لاوان به عنوان شرکتی پیشرو در حفاظت از محیط زیست غرب استان هرمزگان ، نوعی مسئولیت ذاتی است که ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات مدیریت و کارکنان این شرکت داشته و همین امر نیز منشا اثرات مثبتی در این حوزه بوده است.

🌳 دستاوردهایی که ماحصل آن در اولویت قرار دادن اصل پیشگیری به جای اصلاح در تمام فعالیت ها و تصمیم گیری ها و تهیه، تدوین و ابلاغ راهنماها و دستورالعمل های کاری در بخش محیط زیست در سطح شرکت پالایش نفت لاوان بوده است.

🌳 از این رهگذر، شرکت پالایش نفت لاوان ضمن برنامه ریزی به منظور اجرای اقدامات ارزنده ی محیط زیستی از جمله احداث واحدهای فرآیندی با هدف تولید سوخت های پاک و حذف حداکثری آلاینده ها، بازیافت گازهای ارسالی به مشعل و همچنین مدیریت اصولی “لجن های نفتی و مواد زاید تولیدی از جمله پسماندهای ویژه و تصفیه فاضلاب های صنعتی و بهداشتی”، نقش موثری در حفاظت از محیط زیست جزیره لاوان داشته است.

🌳 با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته، لازم است تا رسیدن به سطح مطلوب محیط زیست و تحقق اهداف توسعه پایدار، به عنوان یک ارزش استراتژیک در شرکت پالایش نفت لاوان تلقی گردد و ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی در سطوح مختلف سازمانی، جزو وظایف لاینفک تمامی مدیران، سرپرستان و کارکنان تعریف شود.

🌳 اینجانب روز جهانی محیط زیست را گرامی داشته و از تلاش تمامی همکاران در عرصه محیط زیست سپاسگزاری می‌نمایم. امید است با توکل و استعانت از خداوند متعال و با بهره گیری از توان بالقوه موجود در شرکت پالایش نفت لاوان، شاهد تحقق اهداف توسعه پایدار در این مجموعه باشیم.