تعمیر اساسی پمپ ۳۰۱ مرکز انتقال نفت مهرآران

پمپ سولزر بینگهام شماره ۳۰۱ مرکز انتقال نفت مهرآران تعمیر اساسی شد. به گزارش( صدای گامبرون )؛رئیس نگهداری و تعمیرات مکانیک منطقه خلیج فارس گفت: با توجه به انتقال حداکثری فرآورده‌های نفتی از خط ۲۶ اینچ و نیاز به قابلیت اطمینان  ازتجهیزات دوار  که امری ضروری بود این عملیات انجام شد. محمدرضایی بیان داشت: با […]

پمپ سولزر بینگهام شماره ۳۰۱ مرکز انتقال نفت مهرآران تعمیر اساسی شد.

به گزارش( صدای گامبرون )؛رئیس نگهداری و تعمیرات مکانیک منطقه خلیج فارس گفت: با توجه به انتقال حداکثری فرآورده‌های نفتی از خط ۲۶ اینچ و نیاز به قابلیت اطمینان  ازتجهیزات دوار  که امری ضروری بود این عملیات انجام شد.

محمدرضایی بیان داشت: با توجه به ساعت کارکرد بالای ۴۸ هزار ساعت و کاهش تدریجی کارایی و افزایش نویز،پمپ سولزر بینگهام شماره ۳۰۱ نیاز به تعمیر اساسی داشت که واحد مهندسی نگهداری و تعمیرات مکانیک،پس از اخذ مجوزات لازم و خارج از سرویس کردن تجهیزات فوق ، اقدام به بازکردن پوسته پمپ و انجام تعمیرات اساسی کرد.

وی اظهار کرد: در این عملیات استفاده از توانمندی شرکت های داخلی در زمینه ساخت محور و متعلقات جانبی و تعویض کامل مجموعه روتور پمپ استفاده شد.

رئیس نگهداری و تعمیرات مکانیک منطقه در خصوص دیگر کارهای صورت گرفته در این عملیات ادامه داد: تجهیزات پوسته پمپ در مرکز انتقال نفت مهراران، تعویض اورینگ و قطعات معیوب مکانیکال سیلتعویض دو ست یاتاقان ژورنال،بستن پوستهاتصالات روغنتجهیزات کنترل و ابزار دقیقکوبلینگ والایمنت پمپ از جمله کارهای انجام شده در این عملیات بود.

رضایی افزود: این عملیات با همکاری واحدهای فنی و عملیاتی منطقه در مدت زمان هفت روز با صرف ۸۴۰ نفر ساعت بطول انجامید.