پاکسازی ساحل اسکله مسافربری دهکده لاوان

به گزارش پایگاه خبری صدای گامبرون همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و به منظور پاسداشت یاد و خاطره سردار دلها ، شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم پاکسازی ساحل اسکله مسافربری دهکده لاوان با حضور اهالی جزیره و با مشارکت جمعی از کارکنان شرکت پالایش نفت لاوان انجام گرفت. در این […]

به گزارش پایگاه خبری صدای گامبرون

همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و به منظور پاسداشت یاد و خاطره سردار دلها ، شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم پاکسازی ساحل اسکله مسافربری دهکده لاوان با حضور اهالی جزیره و با مشارکت جمعی از کارکنان شرکت پالایش نفت لاوان انجام گرفت.
در این مراسم که با استقبال گرم ساکنان دهکده لاوان اعم از اهل تشیع و تسنن روبرو شد ، مساحتی در حدود ۳۰۰۰ متر مربع از ساحل ماسه ای و صخره ای جزیره از انواع پسماندهای پلاستیکی و سایر زباله های رها شده در محیط پاکسازی گردید تا در چهل و دومین بهار خجسته انقلاب ، هدیه ای ارزنده با دستان توانای مردم انقلابی جزیره به طبیعت زیبا و بکر لاوان اعطا گردد.

WhatsApp Image 2021 01 31 at 18.36.15 WhatsApp Image 2021 01 31 at 18.36.16 1 WhatsApp Image 2021 01 31 at 18.36.16 WhatsApp Image 2021 01 31 at 18.36.17 1 WhatsApp Image 2021 01 31 at 18.36.17 WhatsApp Image 2021 01 31 at 18.36.18

 

اقدامات شرکت پالایش نفت لاوان در حوزه مسئولیت اجتماعی در لاوان به عنوان سومین جزیره بزرگ خلیج فارس،، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران و ذینفعان شرکت، توجه به مردم، دولت و محیط زیست را نیز شامل می گردد که با توجه به تعریف ارائه شده از مفهوم مسئولیت اجتماعی، میزان اختیارات و اعتبارات تخصیصی و همچنین نیاز زیست بوم منطقه، خدمات قابل توجهی در هر دو بخش تکلیفی و انسان‌دوستانه به عمران و آبادی جزیره لاوان و مردم محلی ارائه گردیده که ضرورت توجه به مسائل محیط زیستی ، دامنه خدمات این شرکت را در سطح جزیره گسترده‌تر ساخته است.
جزیره لاوان بعد از قشم و کیش، بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس محسوب می شود. این جزیره زیبا زیستگاه انواع پرندگان مانند عقاب، پرستو، چکاوک، قمری، بلبل، هدهد و بسیاری گونه های مهاجر دیگر است و جانواران متعددی مانند انواع لاک پشت های دریایی، انواع خزندگان و جبیرهای وحشی نیز در این جزیره به وفور دیده می شود.
هر ساله از اواسط اسفندماه تا اوایل مردادماه،زمان تخم‌گذاری لاک‌پشت‌‌ها در جزایر لاوان و شیدور می باشد که پاکسازی ساحل در مناسبت های مختلف در طول سال، به زادآوری این گونه های در معرض انقراض کمک شایانی می نماید.
ضمن اینکه پاکسازی سواحل علاوه بر تاثیرات مثبت محیط زیستی و ارتقای سطح فرهنگ جامعه محلی، به خلق تصاویری بکر و زیبا از مناظر طبیعی و صخره‌های مرجانی جزیره لاوان نیز کمک می نماید که این جاذبه های طبیعی توجه هر بیننده ای را به خود جلب می سازد.